fredag 28 februari 2014

Dessau

Tjoooo!

Shit, de har gått så himlans snabbt alltihop så har inte hunnit skriva nått här...rent höjd-mässigt från senaste dygnet har jag inte mycket att berätta. De blev bara 1.80. Jag blev faktiskt lite chockad av underlaget, ingen ursäkt, men en lärdom! Det var gymnastikgolv som de lagt friidrottsmatta på, eller vad de kallas. Vi hoppade på det svarta nedan:
I "vanliga" fall borde det passa mig grymt. Det är sånt underlag som ger tillbaka när man trycker i fötterna. Nått som jag brukar göra. Men av nån anledning tryckte jag lite för mycket framåt igår & flög därav inte uppåt utan framåt/inåt. Fick till det riktigt gött i några hopp, men tyvärr i alldeles för få. När jag tog 1.80 kändes de så grymt. De va ett nicigt hopp. Men tyvärr tog de alltså stopp där..

Så istället för att ta med mig en fin höjd packade jag ner lärdomar. Hur det är att tävla utomlands, när jag inte förstår språket, på nytt underlag, mot tjejer jag inte är van att hoppa mot och helt enkelt hur jag själv funkar. Är så nöjd med att jag åkte, tog chansen & det känns riktigt värt att ha gjort detta. De är helt klart en extra morot inför kommande säsonger. Det är DÄR jag vill vara, det är det HÄR jag vill göra! Så tacksam!

Och nu är jag alltså på väg hemåt. Förhoppningsvis går tåget från Gbg utan oväntade stopp hela vägen hem ;) ...inga bra minnen härifrån, hihi! Men hittills rullar det på fint! Hemma väntar en lugn helg i soffan, sovmornar, långa frukostar och en söndag framför Vasaloppet! Feeling! Därefter får min kropp bestämma när jag ger mig ut i spåret & bygger konditionen inför uppbyggnaden. Först ska jag bli riktigt piggelin :)

Önskar er en fin helg!
Kram Sofie 

Collage från senaste dygnet :)
Logga- Fastighetsbyrån :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar