måndag 3 mars 2014

Vilovecka & mattips

Hej hopp!

Nu är det vilovecka (hihi, ja den här veckan är de på riktigt, inga fler tävlingar står för dörren ;) viloveckan förutom vila då såklart handlar för 99,9% av alla friidrottare också om att äta. Alla hämningar släpper & precis allt och lite för mycket slinker ner. Jag är mitt i det, äter som aldrig förr och njuter av det. Inte för att jag äter lite i vanliga fall, men ni hajar. Igår gjorde jag och några vänner ex chokladbollar, eller ja, så va de tänkt iaf, vi orkade inte rulla så vi åt bara smet. Men fy va gott de va!

Däremellan för att inte bli ett sockerrör så lagar jag en massa mat, med bra råvaror och gött innehåll. Lite balans i livet ändå ;)

Berättar för nån vecka sen om att jag fått en ny matsponsor. Picadeli. De är en salladsbar. Men för mig också så mycket mer. Framöver nu kommer mina veckor här på bloggen inledas med ett mat-tips. Har haft intuitionen att göra de förut, men har inte gått fullt ut, nu känns de lite extra skoj. Kommer variera från rena sallader till andra rätter, med goa grejor från Picadeli så klart :)

I fredags när jag var på väg hem från Tyskland ringde jag sambon och hörde vad han ville äta (bad i tysthet att han skulle säga nått enkelt). Han la fram tapas som förslag och jag var såld, gött å slippa laga, de tar vi. Kom inte på exakt vad jag va sugen på. Men gick in på Coop på vägen hem & bara -YES, de tar va! Fytti rackarn va gött:
...De blev två burkar picadeli
...Som innehöll färdiga kycklingspett 
...Och en massa gött. Avokado, bönröra, tomatröra, salami och massa annat. Och de bästa? Japp, jag slapp hacka, de va klart, bara att lägga upp & käka. Alltså hur smidigt? Nu tänker säkert nån, äh de är bara för att hon får de. Men nepp, jag äter inget äckligt & skulle jag göra de (klart man lagar nått som är mindre lyckat ibland) skulle jag inte lägga ut de här, nä fy sjutton;) & så köpte jag picadeli innan jag fick sponsring också, bara ännu bättre nu :)

..en annan fördel förutom smidigheten med det här upplägget är att de är sjukt mökke billigare än hämtmat, tänk pizza/sushi/kebab á 80kr st, minst. Det här gick på 95kr för två pers, värt! Och så en liiiiten grej till då förstås, de är rätt mycket nyttigare än annan snabbmat. 

De kittlade helt enkelt fint fint i kistan, perfekt fredagsmys :)

Kram på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar