onsdag 19 mars 2014

Mästerskapsgruppen

I helgen händer det en grej som jag sett fram emot sedan december. När jag fick inbjudan var det som en för tidig julklapp och en sån enorm eufori som infann sig. Jag hade kunnat åka på en gång, men det var först i mars som träffen skulle vara. Kändes såååååååå himlans långt bort i tiden. Men nu, nu är den bara två dagar kvar. På fredag tar jag med mig coach och åker ner till Växjö. Ska träffa ett härligt landslag, friidrottslandslaget!

Mästerskapsgruppen har de benämnt oss och är en satsning inför EM i sommar. Vi är en härlig skara som alla har eller har varit i närheten av kvalgränserna och som alla har EM som det klara målet inför nästa säsong. För mig ligger gränsen på 1.90.
Ett utav det bästa med det hela är att det ger mig en enorm inspiration. Just nu har jag betat av den andra av sex perioder av den tyngsta träningen och en formtopp känns inte riktigt runt hörnet om man säger så ;) men de är ju inte mening heller, himlans tur de. Men just sånna här helger och det faktum att jag fått inbjudan och blivit invald i denna grupp, det är stort för mig! Jag har aldrig varit på något internationellt seniormästerskap, inte heller har jag varit på ett på juniornivå. Det är något som jag verkligen vill göra och uppleva. Det ger mig den där extra puschen att fortsätta att sikta högre. Jag vill uppleva så mycket mer! 

Ja, jag är helt enkelt väldigt väldigt glad, det ska bli jättekul & jag ser fram emot det så mycket!

Hoppas ni haft en fin onsdag!
Här har vi haft kalas, men sju sorters kakor och lite till, mig är det inte synd om.
Hoppas kunna sova så fort sockerkicken lagt sig ;)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar