torsdag 6 mars 2014

Testing testing

Yes, jag gick utanför boxen. Måste erkänna att jag var lite blyg...smygtestade lite youtube yoga hemma innan jag tog steget & vågade mig ut bland eliten på ett ritigt pass.

Jag har alltid fått höra hur överrörlig jag är, hur jag måste sluta stretcha och hur dåligt det är för min kropp i olika avseenden (hihi, ja precis, i höjdhopp). Men nu ni sjukgymnaster, jag kan glatt meddela att Gun-Britt 62 var mer smidig och stabilare än mig. Vi gjorde tempel-hälsningar, stående hund, krigarposition och vad allt nu hette. Sträckta ben och flexibel kropp. Verkligen svåra grejer. Benen kan jag sträcka ut hur jag än böjer mig, men höft och axlar, himmel och pannkaka, tror Gun-Britt ska få visa mig ett & annat nästa vecka :)

Summa summarium då, det där med yoga är nog inte så jäklans dumt. Jag tror faktiskt att de är precis vad min okontrollerade och stela och lite för långa ben för mitt eget bästa kropp behöver (inte så snygg mening, men ni hajar, jag är inte stöpt ur samma form som er andra, puuuh vilket jobb mina föräldrar gav mig, tack för de, hihi ;) så... tror till & med att jag ska våga mig tillbaka. 4/5 toasters!

...Idag ska jag testa en grej till alá gruppträning, core-boll, var på de för nått år sedan & gillade det verkligen. Nu är det hög tid att stärka upp bålen igen. Så gymet, we möts idag igen! :O

Kram på er
//hurtbullen

Tummen upp för yoggggha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar