måndag 17 mars 2014

Packlistan

Tjolahoppsan!

När vi åkte upp till Branäs i helgen blev de som det brukar för mig. Jag är värre än en liten skitunge. Ibland sover jag gött och då hörs inte ett knyst. Annars funderar jag mest hela tiden på hur långt det är kvar. Brukar då roa mig med att äta. Har alltid hela handväskan full med nötter, frukt och kanske ett och annat bakverk. När vi åkte till Sydafrika för första hade jag en hel kakburk med kakor från mamma med mig. Per och vics kollade en aning skeptiskt på mig när jag plockade ut den ur handbagaget och funderade på vart alla dessa skulle ta vägen. Men de kan ju va bra att ha, man kan både bjuda och ha många kvar ;) sedan har man ju nått att göra medans man bara sitter på röven och väntar och väntar och väntar på alla dessa plan (sa jag att jag lätt blir uttråkad, haha;). En annan gång, när jag åkte till London med en vän tyckte hon att jag hade lite för mycket med mig, hon började leka en lek...har du det här med dig? -japp... Har du det här..? -japp (haha, sry, bara roligt om man sett björnbröder & hör gotländskan... Jag ser nått som är grönt -TRÄÄÄÄD, jag ser nått..)


Nepp, ämnet va det ja. I fredags hände det oförklarliga, jag glömde packa mellis!? :O vi åt lunch precis innan vi åkte och jag tänkte inte alls på att packa ner det. Men så, efter några mil blev jag rastlös och halvvägs till Branäs svängde vi in på ica. Nemen se på tusan, där fanns det en picadelibar (det visste jag ju inte aaaaaalls ;) hihi, en liten sökning på hemsidan va allt som krävdes och så fann jag närmaste baren, ooopsi).

Även denna gång fick jag med mig min lilla burk. Inga kakor denna gång men väl en laxsallad och andra gör-goa grejer! Är nog bättre i längden med den dieten ;)


Tror picadeli-checkarna ska bli nr.4 på min nya packlista. Tillsammans med pass, hoppskor och tävlingsdräkt ;)

Nepp nepp, det här har jag inte tid med längre ;)
Dags att lasta in mellis, energi inför cirkelpasset ikväll, svettigt värre, det lär behövas!
Må gott
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar