lördag 15 februari 2014

RödBlå vinter -eller resan till..

Nu är jag äntligen på plats i Göteborg, ni som följer mig på Twitter. Sry för igår, var några ledsna tweets på eftermiddagen där, får kompensera upp de senare idag ;)

Men igår, puuuh trodde knappt att vi skulle komma fram med tåget. Det började i eriksstad, eller stannade i eriksstad snarare. Där tog de iaf tvärstopp. Ett fint elfel på nån kabel som hindrade vår framfart. Efter en timmes väntan backade tillslut tåget och så var vi tillbaka i mellerud. Där sen väntade vi i två timmar utan ny info, all tågpersonal va som bortblåst. Efter 1,5 timme tröttnade jag & ringde sj. De sa att busar var på väg, dessa skulle hämta oss & köra hela vägen till Göteborg. Yey, ljuset i tunneln.

Men så lätt kan de inte gå heller. Efter totalt tre timmars väntan, när bussarna äntligen kom gick de bara till öxnered, dvs. nästa tågstation. Så där fick vi hoppa på ett nytt tåg som istället skulle ta oss hela vägen till Göteborg. Men så.. (Ja ni hajar grejen, de hände grejer hela tiden, förutom grejer som tog oss framåt då såklart) ...när vi åkt ca 20 min med tåget var vi någonstans i urskogen, utan mobiltäckning, där stannar vi igen. Lokföraren ropar ut att det är fel på bromsarna. Yey, jubel på tåget. Han får inte igång dem och måste stänga av hela tåget, för att se om de blir bättre. Hela tåget slocknar och där står vi.. Ser ingenting och utan täckning på mobilen. Hade det hänt oss något hade det varit väl gömt i skogen.

Men så! Äntligen! Efter ytterligare 40 min startar tåget och rullar sakta sakta med stopp var 10e meter..sen så rullar vi normalt. Där tog de slut på hemskhetens och resan tog äntligen fart igen. Mobilen fick tillbaka sin täckning & vi började se stadens ljus!

På stationen väntade Yannick på mig i största Volvon och körde mig till elite hotell. Så himla värt, verkligen så uppskattat att få den lyxen efter DEN eftermiddagen.

Puuuh! 
Så som en klubbad säl somnade jag igår & sov underbart gott & har nu fått fylla på med ny energi i form av frukost (efter middagen alá chokladbollar & Wasa knäcke från bistro känner jag mig värd lite extra mycket fil idag).

Ja men kul va? De va min dag. De va en himlans tur att jag hade goa Maja med mig, så så värt!

Tävlingen då? 
Tjaaaaa, kompensationsteorin säger mig att idag kommer bli en så mycket bättre dag. De tycker jag vi kör på! Så, 17.20 smäller de, då blir det all in i friidrottens hus. Dags att njuta igen och ha en väldans massa kul! Det är höjdhopp de :)
Ser gärna ut såhär idag igen, haha!!
Foto: deka text & bild - Hasse Sjögren 

Kram sofie 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar