söndag 16 februari 2014

Rödblå vinter

Ända sen tävlingen igår har jag försökt sammanfatta vad som hände. Men jag får inte riktigt ihop det..

Ja ni vet ju redan om min resa ner, inte optimal! Men sen sov jag jättebra, åt grym frukost, såg på guldloppet med kalla, wiken, ingemarsdotter & Haag. Snacka om uppladdning! Jag fixade allt inför tävlingen, åt en bra lunch (Elit hotell i Göteborg, sjukt bra val av tävlingshotell). Åkte sen till arenan och såg herrhöjd & Maja som persar på häcken. Fick grym peppning av många på plats, tack! Gick och värmde upp och följde upp den med en av de bättre inhoppningarna jag gjort.

Ja ni ser, jag har gått igenom varenda detalj tror jag...och sen när tävlingen drog igång kändes det lika bra. Tog 173 & 178 i första och det kändes lätt. Men sen kom en snöplig rivning i första på 182. Följt av två rivningar som jag inte riktigt hajar, fick bra lyft men så ville inte hela kroppen följa med & jag lixom puttar ner ribban försiktigt med ena vaden. Sen så va de ju slut. Någonstans tappade jag flowet helt enkelt. Om det är fokus, trötthet i kropp eller något annat har jag inte listat ut än..men man får bara tre försök i höjdhopp, så det vara bara att packa ihop. 

Men jag ska försöka att inte älta ner mig i det här..ska vila lite extra i veckan och sen.....sen till helgen är det ISM. Gissa om jag är laddad redan nu? Det är sista tävlingen för inne säsongen & jag känner mig långt ifrån nöjd än. Lite till vill jag känna hur jag flyger :)

Idag nu blir det en dag i soffan, bara bara vila. Ska som längst till affären och handla till kvällens middag (blir en försenad alla hjärtans dag middag) & det mest ansträngande får bli att steka biffen ikväll!

...det tror jag är precis den "medicin" min kropp behöver :)

Go söndag på Er
Kram sofie!

Något positivt ;) alla som hoppade i kvinnligt höjdhopp fick pris, sjukt snygg!! Tack! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar