onsdag 5 februari 2014

XL-galan

Incheckad på rummet, ställt i ordning på badrummet..alla flaskor på sin plats :O, krupit ner i soffan och njuter nu av att bara slappa.

Efter ytterligare en dag på tåg (okej, kanske bara 2,5 timme, men ändå), så är jag nu trött. Så himla glad att jag valde att resa dagen innan tävlingen i år. Det är rätt gött att bara lägga sig på ett hotellrum och ta in allt. För att sedan ladda med världens frulle imorn och bara köra gärnet på kvällen sen! Det är min melodi!

När man anländer till tävlingshotellet är de alltid lika spännande att upptäcka vem man delar rum med. Denna gång fick jag icke någon svenska, oklart än vilken nationalitet hon har. Men engelska är vårt kommunikationssätt iaf, eller nja.. Mest gester faktiskt..men vad gör de!? Hoppar stav gör hon iaf och satsar på att ta VM-kvalet imorn. Rätt coolt. Jag håller mina tummar. Eller fingers crossed som jag både försökte uttala och gestikulera. Ni vet fingrarna i kors och le, hihi :) jag hoppas hon förstod :)

Så, ikväll blir det en stillsam middag, efter det är det Mia på grötö på fyran, sen snarkar jag förhoppningsvis och får mig en god natts sömn. Aah, de är planen!

Målet imorn är känsla känsla känsla. Jag har sämsta årsbästat, lätt! Så ska bara gå in och ha kul, njuta av situationen och förhoppningsvis plocka med mig ett starkare årsbästa hem och vidare till Finland!

Som vanligt är alla kramade tummar mer än välkomna. TV4 sänder kalaset från 20.00.

Trevlig ons kväll!
Kram sofie 

Im an athlete! ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar