söndag 9 februari 2014

Nordenkampen

Så himla himla härligt. Min första seger i den blå gula dressen. Jag kan knappt fatta det, jag vann Nordenkampen. Aah okej, Emma va inte med, hon hade såklart vunnit om hon valt att delta. Men ändå, jag vann igår. Vilken härlig vecka det här är :)

Om vi bara analyserar hoppningen och kroppen så var det inte 100%-igt igår. Jag kände mig sliten efter urladdningen på XL-G. Men efter att ha vilat maximalt den dagen jag hade emellan, ätit massa mat och fått goa massagebehandlingar så blev min kropp så fräsch den kunde bli. Det i kombination med ett huvud som ville ALLT och lite till, då blev det ändå rätt bra. Självklart vill man alltid hoppa högre, det är ju lite det som är grejen med höjdhopp. Mot högre höjder. Men för mig handlade det också om så mycket annat igår. För mig kändes det som en seger i dubbel bemärkelse. Att jag gick in, med en trött kropp och ändå kunna fokusera på de rätta detaljerna, ha kul och plocka fram bra hopp. Det är en himla härlig känsla att kunna bära med sig inför kommande tävlingar.

Sånt här ska man väl inte avslöja, men mina tankar inför tävlingen var "Hur tusan kommer min kropp fungera idag, hur mår den av två tävlingar inom loppet av tre dagar, är jag verkligen tillräckligt fräsch för det här?"

Men... Samtidigt som jag tänkte det tog jag på mig den blå-gula dressen... OCH så kom DEN DÄR känslan. Att få representera sitt land i en landskamp, att vara utvald att få hoppa. Ja shit, det skulle kunna bära mig upp för Mount Everest vilken mörk novemberdag som helst. Så de där tankarna om "oj, hur mår min kropp" bara flög åt sidan. För mig var det en obeskrivlig känsla att kunna plocka unda de tankarna och en stor mental vinst att jag lyckades med det.

Helt klart en tumme upp för helgen! Jag är så himla glad, nöjd och stolt!

Den kommande veckan blir det en vecka på hemmaplan. Blir några vanliga träningspass hemma i våxnäshallen och några lugna dagar att kunna landa hemma i lägenheten. På fredag sen är det aktion igen. Denna gång i Göteborg. Ska hoppa på röd blå vinter. En ÖIS tävling där Emma GT är dragplåstret och dit hennes världsstjärne-kompisar kommer. Och så fick Skoogen (ja jag vet, de är as fult att skriva om sig själv i tredje person, föööörlåt) en inbjudan, är riktigt riktigt glad för det och det ska bli så extremt kul och inspirerande att hoppa mot dem!

Nepp, nu tar jag kvällen. En skön sovmorgon väntar, bäst jag skyndar mig ;)
Sov gott!
Kram sofie

2 kommentarer:

  1. Du ser ut att ha kul när du tävlar och det är så himla sköt att se. Befriande. Lycka till!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vilka fina ord, kul har jag, älskar det verkligen! Väldigt värmande respons, tusen tack! :)

      Radera