torsdag 30 januari 2014

Torsdag?

Tillbaka i vardagen, eller något sådant. Det är i alla fall vardag, torsdag tror jag...

Sedan vi kom hem har jag inte haft ett dugg i skolväg att göra, dagarna går ihop i en enda boll och det känns fortfarande som om jag är på semester (fast rätt kallt och crapigt väder då förstås). Det är nu jag med hjälp av elitidrottsuniversitet getts möjligheten att fullt ut satsa på höjdhoppet och gå all in på riktigt i en säsong. Alltså heja Karlstads universitet!!

Om någon funderar på att göra liknande och har möjligheten, ta chansen! Verkligen, skolan kan vänta ett halvår, eller ett år, den har absolut ingen panik. Det finns så många goa fördelar som jag redan märkt av. Ex) har jag varje dag hunnit förbereda kvällens middag, att ha den klar när jag kommer hem spar så skjukt mycket tid & det bästa av allt, min återhämtning och muskeluppbyggnad gynnas av att få riktigt bra mat, riktigt fort.

Ja, jag mår helt enkelt jämt gör gött nu :)

De va de, nog om vardagen, det är ju snart helg igen, tävlingshelg. På lördag är det dags för en ny drabbning, raka spåret står för dörren. Så imorn står väskan packad igen, då tar jag med mig pappa och hoppar på tåget mot storstan. Väl framme blir det uppladdning med god mat tillsammans med honom och min bror, bästa uppladdningen. Jag längtar verkligen! 

Återkommer när tävlings-nerverna är på intågande igen, typ imorn :)

Kram på er
Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar