tisdag 21 januari 2014

HEMMA

Tjolahoppsan!

Nu är vi snart snart snart äntligen hemma, inte äntligen som i att jag hellre vill frysa häcken av mig än sola, men äntligen som i att nu orkar jag faktiskt inte resa mer. Det är verkligen värt det, den där långa resan för vad man får där nere. Men varje gång får jag också lite annat på köpet, ont i ryggen, röven & axlarna. Men som sagt, lätt värt det, för imorn är allt rätt igen. En middag hemma & en god natts sömn i min egna säng brukar göra susen!

Nått jag glatt upptäckte denna resa är hur mycket mer erfaren jag blivit av flygturer. Jag har mellanmål för olika tillfällen i väskan (säger bara osaltade nötter och torkade bär, mums till tråkig flygplans yoghurt), filmer laddade på via play, rätt saker på rätt ställe (alvedon & resorb) & så har jag köpt mig en såndär gosig nackkudde som hjälpte sömnen rejält på traven. Till nästa tripp är det bara värken som ska fixas till, tant Sofie ska nog röra lite mer på sig under nästa resa. Faaaast, de va rätt gött å sova också ;)

Vi fick förresten ha 30 kg med oss, tycker jag pricka de rätt bra om jag får säga det själv. Packa rätt vare!
Såhär ser packningen ut för tre utav oss, 87 kg i de stora väskorna och så ca 10 kg var i de mindre. Ska man va borta tre veckor så ska man ;) (..ja eller shoppar man under tre veckors semester så gör man)

De där andra bilderna jag skrev om får komma upp imorn eller så, när jag är hemma med stabilt wifi, lite smidigare så än här på tåget :)
....imorn förresten, P4 ringde förut, hoppar in i radion vid elva. Möt mig gärna där!

Nu ska jag sova sista timmen på tåget, sen så, home sweet home! Mums!!
Kram Sofie 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar