onsdag 24 juli 2013

TACK KARLSTAD!!!

Vilken drömkväll det blev igår, inte drömmen då jag tog VM-gränsen men drömmen då jag fick hoppa inför hemmapublik. En publik som vet exakt hur man får igång aktiva, som klappar utav bara helskotta, skriker, tjoar & levererar sånt himlans tryck så man kan inte göra annat än att njuta!

Tyvärr kom regnet, men det är ingenting jag ska klaga på. Hade varit väldans trist om alla gått hem pga de, men icke, alla var kvar & behöll stämningen så då är de ju ingen idé att tjura ihop. Hade dock lite mer problem än jag haft tidigare i sommar, tog 79, 83 & 86 först i andra försöket, men HEY, då höll jag mig ju varm också! Inte alls fel! Och benen...shittans bananer, de levererade igår & ingen är mer tacksam är jag. Kände direkt i första inhoppet att det fanns sprutt & att min beställning från i måndags absolut hunnit levereras!! (Utlovad belöning hanns inte med igår kväll så då fåre la bli dubbelt upp idag, muuuuuuums filibabba) och eftersom benen va så tiptop kände jag efter mitt första försök på 89 att äsch va fasen nu går vi ALLIN, så jag sparade två försök till 1.92. Men där blev jag alldeles för överladdad. Tänk en arena där alla andra grenar var klara eller i uppstart, en hel publik som bara hade höjdhopp att kolla på, massa släkt och vänner på läktaren, hemmabana, ja, jag taggade över lite väl mycket. Sprang på redan i första steget och kom såklart för nära. Hoppade under på första försöket och andra blev ok, men ingen jackpot. Men jag känner lite "vad gör det, jag hade fruktansvärt kul, jag njöt varje minut & kan inte komma på senast det var SÅ  extremt kul att hoppa". Och om det är meningen att VM ska hända redan i år för mig, då finns en tävling kvar. Väljer den på nära håll, laddar upp hemma & drar till Arvika och skuttar på deras stenhårda banor. De är optimala, lite som i Malaga när jag persade....och det gör jag gärna igen. Det enda negativa är motståndet...det kommer nog vara lika med soprent..men ska muta min kära vän och träningskompis Erik att gå in lite lägre och låssas vara tjej i några hopp innan han kan hoppa som han brukar. Alltså fejka mig till en sjukt bra motståndare som förhoppningsvis kan ge mig den pressen jag behöver. Sedan kan jag förhoppningsvis leverera tillbaka och heja utav bara sjutton för att få honom till höga hopp! WIN-WIN :D

Nu följer lite bilder jag fått från igår, att bara läsa text är ju ur-trist ;) 

Kram på Er!
Sofie


Foto: Tommy andersson
Presskonferensen dagen innan GP:t. Vi gled in fint med båt, Karlstad vet hur man får aktiva aktiva att känna sig uppvaktade, snyggt!
Foto: deca text & bild

Foto:Tommy Andersson 

Lite regn-splash ser ju flashigt ut på bild, varför störas av de då ;)
Foto: deca text & bild
YEEEEEEEEEEY, 1.86!! :D
Foto: deca text & bild




4 kommentarer:

  1. Härligt Sofie! Kul att läsa att du har sån glädje fortfarande! Önskade man hade kunnat vara där och titta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är så fruktansvärt roligt så kan inte göra annat än att vara lycklig! :)

      Radera
  2. Kul att du levererar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) sjukt kul att det fick så bra :)

      Radera