lördag 31 augusti 2013

Imorn är det så att säga: ÄNTLIGEN DAGS!

Två är det magiska talet, två är den magiska tiden!

Oj, hjälp vad poetisk hon har gått och blivit nu då tänker ni.. Nejdå, jag lovar!
Men....kl 14, imorn är de höjdfinal, det är dags för SM & jag siktar på, just de, en andraplats. Om jag dessutom höjer mitt pers  för andra gången i år, med två centimeter, om jag för andra gången i livet får tävla för Sverige i Finnkampen och om Per får med sig två höjdhoppsdamer (mig & Evve), ja då kan vi säga att gruppen haft två lyckade dagar här i Borås! Ja, för idag tog Philip en andraplats och hoppade fina 2.10 i regn & rusk!

Ja men ni hör ju, de bara flyger tvåor överallt, om och om igen! Och visst är låter de rätt bra!? :) de kanske inte är helt vanligt att sikta på silver, men med en VM-finalist som motståndare känns de ändå helt okej. Silver är en fin peng de med!

Nää nu ska jag sluta flumma runt. Ska berätta en annan sak istället...Att jag är helt sjukt laddad, de går liksom inte att gömma över huvud taget, det känns i hela kroppen att det är SM. Efter ett litet pass på arenan förut och efter att ha hejat fram fina prestationer känner jag mig om än möjligt ännu mer på G! De kan va så att de kanske kommer regna, de kanske kommer blåsa, de kanske kommer kännas kallt & segt. Men de spelar lixom ingen roll känns de som, jag ska ha så himlans kul ändå & bara njuta av varenda sekund, de kan icke moder-jord ta ifrån mig.

Är ni i Borås, kom och kika förbi vettja, hittills har det varit ett grymt arrangemang & jag tror att de kommer vara minst lika bra imorn!

Kram på Er
Sofie

Såhär mycket frös jag i regnet idag, jag & min filt. Ser fram emot att byta läktaren mot innerplan imorn, de är varmare och gosigare där & så får man ju hoppa höjd såklart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar