söndag 18 augusti 2013

Från Norge till Diamond league

Så himla skönt att vara igång igen! De kanske inte gick helt som jag hoppades igår, rent höjdmässigt, men jag fick med mig en hel hög med lärdomar.

Tävlingen skulle börja kl 11 så inhoppningen drog igång ca 10.30, fast för att göra det mer intressant hade arrangören bakat ihop F15, 17 & kvinnor, så mitt första hopp i tävlingen gjorde jag först kl 12, alltså en timme efter utsatt starttid. Jag hann äta mellis, dricka upp min poweraid, göra ny uppvärmning, prata med vännerna och pappa i publiken, se på några gutter som sprang kort häck, sitta i solen, sitta i skuggan, ja jag hann en hel del i väntan på at få skutta helt enkelt.

Kanske inte den mest optimal uppladdningen alltså, de inbakat med att jag inte hann göra klart mitt tonus-pass i tors pga den där spikskon i handleden och att jag varit yrslig nästan en veckan så får jag ändå ge mig själv OK för igår. För hoppet på 1.81 var dessutom riktigt bra, då lyfte de och jag kände en sån där känsla som bara uppstår när man får till ett bra höjdhopp. Det tar jag med mig & känner att formen kommer närma sig steg för steg i och med att vi nu börjar släppa lite på träningen igen. Får jag dessutom ha huvudet på rätt plats (proverna i fredag visade förresten ingenting onormalt, så HEY jag är friskus!) så är jag åter redo för de högre höjderna..

...och varför inte säga hej till dem igen redan på torsdag!? Jag ska nämligen få chansen att hoppa DN-galan, Diamond league på stadion i Sthlm med de stora tjejerna. Där Emma green tregaro är "sämst" bortsett från mig, med sitt nysatta säsongsbästa på 1.97 (som gav en femteplats på VM igår!!). Ja ni hör ju själva, de är rena rama VM finalen som sthlms publiken ska bjudas på, och en skoog mitt ibland dem :O det kommer vara så häftigt och jag har knappt fattat det än. Men där står mitt namn, klart och tydligt, mitt bland stjärnorna. 
Se, jag ljuger inte, det är sanning. Fasen jag är redan nervös & då har jag inte ens hunnit lämna Norge och min senaste tävling mer än några mil bakom mig än. Höga-hopp-igen-laddningen börjar om tre timmar när jag åter entrar våxnäshallen för eftermiddagens-pass! De är jag redan taggad för :)

Hoppas ni haft en underbar helg!
Kram 
Sofie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar