lördag 10 augusti 2013

Ni har väl inte missat?

...att det är kräftsäsong nu??

Nää, trodde ni att jag skulle snacka kräftor i ett helt inlägg? Nog för att de är förskräckligt gott, att jag ska svulla det som aldrig förr ikväll och att jag längtat ett tag efter dem.. Men näää, inte ett helt inlägg va?

Kan skriva om nått annat, nått som inte är riktigt lika uttråkande, fast egentligen, vad vet jag? De där med friidrott kanske får någon att gäspa (holy shit, låssas om om den gruppen människor inte finns) för för oss som loooooove friidrott är det ju en helt underbar dag idag, inte bara lördag och en helgdag som brukar innebära friidrottstävling utan självaste VM. Sådär ja, där kom jag äntligen fram till det jag skulle skriva om. Ursäktar mig och skyller helt klart på tidig morgon att jag är lite av en slow starter. Men för VM går jag gärna upp, vilken tid som helst på dygnet (även om jag uppskattar att det inte går i USA eller Kina)

Idag ser jag fram emot Alhaji i stav, jag hoppas verkligen att han får på hela shotta-blängen. Träffade honom på vårt försommar läger i Formia i maj. Så himla trevlig kille & med hjärtat på rätta stället. Det är sådana som honom som jag unnar framgång, de som satsar, har glädjen nära till hands, vilja och är precis sådär trevliga och goa som honom. Han har dessutom en fin säsong bakom sig med en stabil nivå omkring 50-60, med lite flyt räcker det gott till final och inte de 5.70 som satts som direkt-kval. Hoppas hoppas. För ska man inte hoppa själv (tävlings-ledigt några dagar till, men sen vill jag allt tillbaka in på arenan, hopp-tarmen börjar dra i mig) så lägger jag gärna min energi på de som gör det!

På tal om bra personer. Igår hoppade min fina tränings-buddy & vän Evelina (evve) till sig ett JSM-GULD i Västerås i F-19 klassen och också en plats till nordiska baltiska mästerskapen. Hon gör därmed blå-gult debut & jag vet ingen som är mer värd det än just Evve! Hon kämpar på träning, är alltid glad och tar ut det där sista ur varje pass & får en själv att göra samma sak när man kör tillsammans med henne. Hon är en riktigt inspirationskälla & har en vilja som få. Är så glad för hennes skull! Fast, just nu är jag även lite självisk & saknar dig, så snälla kom tillbaka till Karlstad snart! Nu får det va nog med sommarlov!!!! 

Nää, nu börjar de hetta till i stav-kvalet, Alhadji gled precis över 5.40, nu har jag inte tid med detta längre. Blicken mot tvn...:)
Seee ya later

Stor kram
Sofie

Me & Sveriges färskaste gul-blåa brud!! Lycka på träning :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar