onsdag 7 augusti 2013

En höjdhoppare, en vilodag

Vad gör man egentligen på en vilodag? Eller varför gör man inte som alla andra dagar kanske är en bättre fråga? Det är ju lite så att livet kommit att kretsa enormt kring höjdhopp & träningspassen. När man går upp, äter, planerar fika med vänner, grillkvällar, shopping, etc. Så hur beter man sig den dagen man inte tränar? Man kan ju helt plötsligt gå upp när man vill...klockan behöver inte ställas på 9 så man hinner äta frukost innan träningen eller hinna med både frukost och lunch innan tolv för att träna två. De kvittar la om man går upp åtta eller tio, äter kvart över och sen är sugen på lunch elva eller ett, man får va mätt kl två då passet annars skulle varit. För när de kommer till soffliggande, promenad, shopping eller annat krävs ju inte direkt att energin är där precis exakt då och om magen är sprängfylld eller kurrar avgör ju inte direkt hur prestationen kommer vara närmaste timmen (jag tar en banan nu så orkar jag HM och Kicks innan halv, är du på, nu kör vi??). Inte riktigt så livet är va? för under en dag på stan kan man ju bara vänta om man är mätt eller äta igen om magen vill de. Liiite svårare om man har hopstyrka..äääh, vänta lite på mig bara, ska bara ta ett revbensspjäll innan mångstegen. Nääää, de går ju inte. Då har man bommat melliset, ajsin så dåligt!

Shit!! Måste ni tänka, ägnar hon tid åt att tänka på sånt här, är hon knäpp? Jajjemen, förmodligen, eller aningens för insnöad, livet som höjdhoppare/idrottare, de kretsar kring sömn, vila och mat, allt på sina fina noga utvalde tider. De är jag och Skalman, med mat & sovklockan.

Men idag för omväxlings skull ska jag faktiskt inte kika på klockan (eller ja, försöka iaf, kan bli spännande detta), gick upp när jag vaknade utan klockringning förut & åt frulle på dirren och lunchen har hunnit slinka ner den med. Tänkte göra en smoothie snart och i kväll ska jag "bara" vara PT för sambon, då kan man va mätt och go & full i energi för att heja ist för att hoppa, man slipper lixom känna hur muslin har börjat sin vandring upp igen!

Lova att ni inte tycker jag tappat de fullkomligt nu, jag delade ju precis en hemlis. För att fjäska lite ska ni få en till, jag har pyjamasen på än, den ryker nog inte förrän de är PT dags, seeee, jag har till och med bildbevis, den osminkade pyjamas sanningen: HEEEEJ 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar