måndag 26 augusti 2013

Sista höjdpasset inför SM

Har jag ikväll gjort @Tingvalla.

Sikken himla speciell känsla de är över just det där sista teknikpasset inför en viktig tävling. Man vill ha ut så himlans mycket. Känsla, tajming, höjder, teknik, bra form, helst vill man att allt och lite till ska sitta absolut perfekt.

Sjukt mökke glädjande satte många av dedära bitarna idag. Tidigare under dagen bestämde jag mig för en höjd som jag ville glida över, just för att motivera mig lite extra och locka fram tävlingsmänniskan i mig. Och vet ni vad, jag tog just den höjden! :) och efter att jag klarat ett mål är jag alltid snabbare än Boltan på att sätta upp ett nytt. Så vi sänkte ribban 10 cm för att "lufta", flyga högt över & hitta en gosig känsla. Gjorde 5 snabba, utan att tänka och hej och hå, jag gled över allihop! Så även denna dära goa lyft känslan fick jag med mig! 

Så nu kommer de gå prima & lyfta helt sjukt högt på söndag...

...tänk om de vore så enkelt. Om man kunde få ett program med övningar som man betar sig igenom och så persar man när programmet är slut. Åh så gött! Eller!? Nää, så vill ja inte ha det, det är ju charmen, spänningen och att de kan gå åt alla håll som gör att jag älskar idrott. Men självklart är jag inte den som är den...att de går fin fint passen innan och att känslan sitter som en smäck skadar ju inte, de lugnar snarare fjärilarna i magen & ger huvudet en extra boost. Så att 1/4 av veckans pass gått prima ballerina borde ge mig ju iaf 25% chans att hoppa bra, eller hur!? (Procent & matte kan man alltid vända till sin fördel, hihi)

Och just de där fjärilarna, ojojoj, de börjar göra sig påminda nu, de flyger runt och visslar SM..SM..SM..SM.. De känns i både magen och övriga kroppen och bägge är på spänn och i uppladdnings-mode! Så härligt, söndag i Borås kommer bli grymt roligt!

Kram
Sofie 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar