måndag 12 augusti 2013

TÄÄÄÄVLINGS-TAJM

Hej hopp vad jag nu känner mig himlans tävlings-laddad. Efter tävlingen i Arvika i slutet av juli kände jag sånt himla sug efter att träna & träna massor då det blivit aningen snålt på den fronten under tävlingstäta juli.

Men nu ni, är jag laddad & har hittat mig en tävling som jag är sugen på att prestera på. Det blir Norway games eller Tjalve-lekene, verkar som om tävlingen lider något av skitsofreni och vill ha två namn. Men den har bestämt sig för att vara i Oslo och på Bislet iaf, så mycket har jag luskat fram efter en liten mejl-konversation på de norska språket, samt att det är lördag kl 11.00 de smäller. Jag kommer möta två norska tjejer, som jag även mötte i Trondheim. Linn Vikan och Katarina Mögenburg. Så dehär ska bli riktigt kul!

Det jag hoppas att tävlingen och jag själv ska kunna ge mig är ett bra genrep inför stundande SM och känslan av att få lyfta lite gött, hemskt gärna som när jag var i Norge sist. Träningarna har gått bättre och bättre senaste veckorna & från att ha känt mig rätt sladdrig är känslan nu mer stabbig (eller hur man nu försöker förklara känslan när kroppen säger PANG på styrka & kraften svarar POFF & går rakt igenom kroppen när man hoppar), eller så är stabil ett bättre ord kanske...äsch, de känns muskligt, kraftfullt och kvickt iaf! :)

Ikväll blir det ännu mera friidrott, trevligt besök av vänner & taco-kväll, tre fina saker i livet!
Hoppas ni njuter av friidrotts-VM & insuuuuuper alltihopppppa :)

Stor kram på er
Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar