måndag 19 augusti 2013

Jag har bestämt mig för en sak...

...att börja satsa på mig själv!

Det här med att alltid prestera max inom alla kategorier och vara sitt bästa jag. De går liksom inte att vara det varje minut, på alla stället, i alla lägen, därför har jag idag valt att vara mitt bästa jag just på torsdag på tävlingsarenan och inte dagen innan, då en tenta väntar på mig i tentasalen.

Det kanske är hel knasigt, det kanske är helt fel, eller så kanske det är så rätt det kan bli!?

Efter att jag varit i radiohuset idag och pratat så bara landade det hos mig. Vad exakt jag vill få ut av den här veckan. Jag vill hoppa & göra det bra, just exakt på torsdag. En tenta kan man alltid göra om, en Diamond league tävling kanske jag inte får göra om, då är valet enkelt. Jag satsat på höjdhoppet!

Så fram till torsdag blir det nu all in på vila, träning, sömn och mat. Jag ska göra exakt det ja känner för och känner jag för att testa tentan på ons så gör jag nog det. Men jag känner inte för att plugga mer inför den, så då gör jag inte de heller. Små val som flyttar fokuset till där jag vill vara mitt bästa jag.

Att våga satsa på sig själv är så skönt, att just våga prioritera, det är helt fantastisk och något jag rekommenderar er alla att göra. Vad är viktigast i ditt liv!? Jag väljer, familj, vänner, höjdhopp och helst allihop inbakat i en enda stor kanelbulle. Jag vill ha det precis så, det jag gillar allra mest med dem jag gillar allra mest. Annars känner jag att risken finns att jag bara ger några procent hit och dit, jag vill kunna ge alla i min omgivning 100% & jag vill känna mig hundraprocentig. 

Men jag har heller aldrig vågat satsa all in på något förut. Jag valde att inte jobba i sommar, det var ett steg för att satsa på höjdhoppandet, men sanningen är att just höjdhoppet kommit att bli mer än en idrottsgren. Jag har sovit mer på hotell än hemma i min egen säng och jag har ätit mer på restaurang än i mitt eget hem. Så den lugna sommaren med några tävlingar som jag såg framför mig blev sommaren jag satt på plan, tåg, buss och hotell. Tolka mig rätt. Det är det bästa jag gjort, någonsin! Men också något som tagit min tid. Det är därför som jag nu väljer att göra nya prioriteringar inför framtiden. På ons eftermiddag har jag ett möte på universitetet där min framtida studie-plan ska diskuteras och förhoppningsvis läggas om mot hur den idag ser ut. Idealet vore 50% plugg & 100% höjdhopp. Men vi får se hur det blir, ska iaf bli väldigt skönt att utforma något individuellt för mig och något där höjdhoppandet sätts i första rummet. Om jag blir fastighetsekonomi om två eller fem år spelar liksom ingen roll för mig, jag vet att jag vill syssla med det i framtiden och efter mitt höjdhoppande iaf, så då känns det inte som så stor vits att behöva stressa längs vägen.

Och det här känns så jäkla skönt, att veta vad jag vill & att få lägga en plan för att nå dit!
Hoppas ni har en underbar måndag, stor kram på Er
Sofie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar