måndag 2 september 2013

SM siiiiiiiiilver!!

Yeeeeees!! Silverpengen blev min, så himlans himlans härligt! Hashtag NÖJDTJEJ ;)

Att hoppa igår va inte så lekande lätt som jag önskat. De blev faktiskt exakt som jag skrev i lördags, fast ändå lite tvärtom. "De kanske kommer regn, kanske blåst, kanske kommer vara kallt!?". Hej-hopp, jodå, nog regnade de alltid, var mellan 0-7 m/s i motvind och mellan 12-14 grader. Meeeen, har man ett mål i sikte och en klar bild framför sig så får lixom de där väderbitarna hoppa åt sidan. Man kanske inte kan påverka 7 sekundmetrar, men så va de heller inte i alla hopp, så tjoff, så stämde hoppningen igen!

Ibland i höjdhopp känns tre hopp per höjd som absolut ingenting och något som går alldeles för fort, igår kändes de absolut perfekt. De va ungefärus i vart tredje hopp och till och med först i tredje på 1.83 som jag gled över och fick hela tjottablängen att stämma. Men HEY, de räcker ju!

Gärderud på SVT gjorde sin egna sammanfattning av min hoppning igår "väldigt ojämn hoppning alltså, hon är jättebra när hon är bra & jättedålig när hon är dålig"

Jag kanske inte kände exaaaaakt som den gamle hinderlöparen uttryckte sig, men nog hade jag några total-missar blandat med några träffar. Men de är lixom lite de som är höjdhopp också, bara man tar i 1/3 av försöken får man ju hoppsa sig vidare i tävlingen.

Jag är iaf väldigt väldigt nöjd & glad över gårdagen & fast 1.83 inte är någon fantastisk hög höjd, så känns den ändå så himla bra när man räknar in alla bitar runt om. De känns helt enkelt jämt gör gött! 

Nu kommer lite bilder från gårdagens uppladdning, the D day så att säga ;)

Stor kram på Er
Sofie


2 kommentarer:

  1. Stort grattis !! Lite finnkamp på det här så blev ju den här säsongen som den skulle vara.. Stort grattis igen
    / Robban

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Robban! Absolut. Jag håller med dig, en Finnkamp är bästa avslutet! Ska ladda från tårna å ta i som sjutton på sön så är säsongen fulländad sen :) tack igen för pepp & fina ord!

      Radera