lördag 7 september 2013

Finnkampshelgen dag 2

Lördagen kom, den såg den segrade, Sverige leder just nu på både herr & damsidan. Med 20 resp 5 poäng. YEY, heja Sverige!!

De jag tyckte va mest intressant idag var såklart herrarnas höjdhopp, med Mehdi, Jakob & Phille. Grabbsen slutade 3, 4 & 5, med 2.13 på Mehdi och Jacob och 2.10 på Phille. Och de bjöd på go show, TACK! Snackade lite med Mehdi efteråt och han va sjukt nöjd med känslan över hur kul han haft det, att de hade varit just sådär speciellt på innerplan som jag kom ihåg det från förra året. Han hade njutit av varje sekund & de är ju precis så de ska va :)

För min egen del blev de 2 timmar i stekande sol och en timme i skuggan på olika träbänkar runt om på stadion. Ja vet, inte bästa uppladdningen (men jag hade iaf keps som skyddade mot lite sol, en liten stjärna i kanten borde den ge). Men än är inte dagen-före slut så nu blire ALL IN på optimal uppladdning resten av kvällen. 

Uppladdningen började fint med att vi bjöds vi på asgod firre-buffé och nu ligger jag mätt och go, raklång på rummet och vilar upp mig innan de blir en lagsamling lite senare. Tänkte förgylla väntan med att gotta mig med lite serier och godis. De är en grej jag fått för mig, som en del i min uppladdning, att jag ska äta någonting onyttigt dagen innan. I Ryssland blev de tex en chokladmuffins & i Spanien en fondant och idag tänkte jag testa lite olika choklad kakor/bars & choklad med nötter. Kör vidare på chokladspåret och hoppas att de bär frukt även denna gång (fy va trökigt skämt, förlåt!)

Och imorn äre alltså dags, jag ska få hoppa i landslagsdräkten & flyga högt. Helt klart mitt favoritplagg, den där blå-gula dräkten, det är en inbyggd må-gött feeling i den. Håll gärna en tumme eller två så hoppas hoppas hoppas jag att jag imorn kan få skriva YEEEEES, DEDÄR VA GREJER DE!

Trevlig lördagkväll
Kram sofie


2 kommentarer:

  1. Bra kämpat idag!
    Grattis till en tredjeplats!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Andreas! :)
      De va gött att kämpa, tredjeplatsen smakar fint idag med :)

      Radera