söndag 8 september 2013

Finnkampshelgen dag 3.. Inget pers, men fasen så gött ändå!

Ikväll är jag en sjukt nöjd tjej som precis avslutat säsongen 2013.

Fick med mig fina 1.87 i ett bra hopp & en tredjeplats. Jag må inte ha fått skriva: YEEEEES, DEDÄR VA GREJER DE! För jag tänkte att jag skulle persa för att få göra de. Men fasiken, de va bra grejer ändå. Över 10 000 pers som i takt klappar med blickar vända mot en liten blå-gul höjdhoppstjej. Alltså shit, jag ville bara frysa den stunden och leva i den i flera minuter! Men de klappade ju för att jag skulle hoppa, så självklart började jag ansatsen. Och TACK!! Det lyfte mig verkligen & fick mig över ribban. Helt helt underbart!

Ikväll väntar en bankett med hela laget, där vi såklart ska fira att vi tog en dubbelseger!! Mycket god mat och efterrätt blir det :) och kanske en och annan dryck..shyyyy;)

Lägger upp några goa bilder från idag när jag landat efter allt och är nere i normal hjärtrytm igen efter alla glädjerop.

Stor kram på er så länge!
Sofie

4 kommentarer:

  1. Du är grym! Fira hårt och skoningslöst nu! Det är du värd! Puss dronsan

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK VICSIS!!! Firar för fullt, än, godis och allt går ner & känns så nice ;) haha! Ses snart pudding, puss!!

      Radera
  2. Alltid kul att följa andras glädje när saker och ting går som det skar när det gäller idrott! Stort grattis återigen!

    Hur ser det ut nästa år för dig med tävlingar och vad är ditt/dina mål? (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack så jättemycket! Idrott är så himla kul när det går bra och likaså alla kommentarer. Tack för det, kul läsning!

      Nästa år inleds med en inomhussäsong i slutet av januari, där är målet att slå inne-perset på 1.88 och vinna en ny medalj på ISM. Utomhus sedan är målet att klättra ytterligare mot det jag nått i år. Får jag drömma har jag redan inomhus fått känna på nya höga höjder och får även ett nytt utomhus pers, sett mot det jag har nu på 1.90. De primära målen är att persa, att klättra jämfört med det jag hittills gjort. Sedan med höga höjder följer lite härliga tävlingar, så som mästerskap och galor, men fokuset ligger på pers! Och sedan ett utomhus SM där jag igen vill ha en medalj, de är så härligt!

      Kul att du frågade! :)

      Radera