tisdag 17 september 2013

Många NEJ leder till ett JA!?

De sägs ju så iaf, att den som är ihärdig i slutändan står som vinnare.

Nu syftar jag inte på höjdhopp, där kan man riva hundratals gånger och aldrig ta, eller för all del, klara massvis med gånger och aldrig riva. Men i det där andra livet, utanför höjdhoppsmattan. Där hjälper det inte alltid att träna, få fin teknik och bra hållning, nej där är det andra faktorer som spelar in. Andra personer, det är inte alltid du själv som påverkar det slutliga utfallet. Det för mig är frustrerande, men som jag tror många förstått vid det här laget...jag är envis som få, en skoog välter man inte med en vindpust. Då krävs de en bulldozer och tro inte att jag backar då inte, jag ritar bara en ny väg runt problemet.

Ja, vad handlade nu allt detta trams om!? Flashiga ord om pepp hit och dit.. Mest är det en reminder som jag tror vi behöver lite då och då, att aldrig ge oss, att stå på sig, att visa vart man vill och vart man ska. Lite skriver jag det här för min egen skull, för att få det nedskrivet, få det verkligt och synligt framför ögonen, men också för Er! Ge er inte, vill ni något så gå dit. Ta små steg om de så krävs, men ge allt!

Stor kram på Er
Sofie

Knyt näven och ge tisdagen en rejäl match!! HEJA!!
Foto: Tommy Andersson 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar