måndag 25 november 2013

När man uppnår ett mål!

Det må ha tagit sin lilla tid, men nu är jag framme. Mitt viktmål om 3-4 kg i viktuppgång har äntligen blivit 4kg. Jag fann de oerhört svårt att gå upp under de första fyra veckorna av uppbyggnaden. Dels för att vi sprang så ofantligt mycket mot vad vi brukar, det gör ju att förbränningen gasades på endel och nästan oavsett hur mycket mer jag åt så användes energin. Men HEY, de va ju också därför jag åt mer. Aldrig slut på energi är en lycklig kropp. Sen tyckte jag också att det var svårt att öka mina måltider. Att öka mellanmålen var inga problem alls. Men just varje måltid, jag blev så ofantligt mätt varje gång. De är inte så himla charmigt att få ont i magen och behöva lägga sig ner efter middagen, varje kväll ;) 

Men nuni, nu har slitet gett utdelning. Även om det inte är ett höjd-pers som kan avcheckas så är det i vilket fall ett mål som jag satt till hösten/vinterns träning. Nu ska jag bara fixa de resterande. De där j*kla mångstegsperset kanske ;)

Höjden i lördags gick bra förresten, efter en 4 timmar och 20 min lång resa från storstan så hade benen lite smått abstinens och ville röra sig. Sjuk tajming tänkte jag och tackade och bockade mina kära styltor. Jag kände ett flyt i ansatsen och ett tryck i upploppet som var efterlängtat. Nu är jag redo för högre höjder. Höstens träningspers är blygsamma 1.75. De vill jag bättra på jämt gör mycket mer :)

De va en måndagsuppdatering de ;)
Nu ska jag dra mig mot skolan för en riktig heldag, går till 16 :O puuuh, tur de inte är varje dag ;)

Trevlig ny vecka på er!
Kram Sofie

Såhär snygg var jag i Ryssland när vi åt i matsalen. Ungefär så nöjd är jag nu med mitt mat-mål, YEY!! Tack Janne för den charmiga bilden ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar