fredag 8 november 2013

Alltid lika sköjjigt med radio

Det är det sannerligen, i onsdagar fick jag och två grabbar smaka på mineralvatten, i ett blindtest. Det var mycket svårare att pricka smakerna än jag trodde men samtidigt mycket roligare än om man hade vetat smaksättningens innan. Trodde på förhand att som "den vane bubbeldrickaren jag är" att de skulle bli en enkel match. Såg framför mig hur jag sopade banan med de andras smaklökar. Men näääädu, jag blev golvad och får erkänna mig rätt crappig på att urskilja smaker i vatten och nöja mig med att det är sjukt gott lite oavsett extrakt. Jag gissade ex tok-fel på lime-ananas, va helt hundra på att de va äpple i, men icke sa nicke...de kan man man ju annars tro är rätt lätt, att man inte ska kunna blanda ihop äpple med lime, men jorrå, de gick så fint så ;) testa gärna själva, utmana sambon eller din bff, lovar att de leder till skratt!

Vi hade lite olika smaklökar och favoritiserade varsin av de tre första glasen, men när den sista kom, Loka pepparkaka, var vi alla överens, den är ingen höjdare. De blir lite för konstigt när man trycker in en pepparkakssmak i en flaska med bubblat vatten. Nepp, var för sig ville vi allihop ha dem, pepparkakan på fatet och vattnet i glaset.

Idag har jag en helt ledig dag från plugg framför mig och började med att unna mig en liten sovmorgon som uppladdning inför ett höjdpasset i eftermiddag. Det blir sista höjdpasset under period två, innan vi på onsdag går in i den nya delen -kvalité. Då ska de bli riktigt spännande att se hur mycket kvalité de går att krama ur kroppen i en månad som november. För visst vore de helt suveränt att få lyfta lite från marken, få känna på höjdhopps-känslan lite igen!

Men HEY, vem vet, jag kanske får leka känguru redan i eftermiddag och lufta lite fina höjder. Men måste ju våga drömma högt!

Trevlig fredag & helg på Er!
Kram Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar