måndag 18 november 2013

En bra egenskap & en dålig

Ja egentligen är det samma lilla grej, som är såväl bra som dålig. Jag lever med mottot att trägen vinner. Det är oftast bra, men ibland blir jag bara väldigt envis. Det är något jag måste jobba på. Att våga backa och släppa.

Ikväll när vi hoppade fick jag ingenting att stämma. Eller nu överdrev jag en gnutta. Det viktigaste, upphoppet stämde inte. Jag fick bra flyt genom kurvan och när jag körde på kort ansats kändes de rätt ok. Men när det kom till lite fart i och med att jag började köra full ansats ville de sig helt enkelt inte. Och det är här min egenskap ploppar fram i full glans. Jag hoppar och hoppar och hoppar och sen gör jag några hopp till. Jag blir så envis och vägrar inse att idag är en såndär dag när det helt enkelt inte går...men jag kan lixom inte förmå mig själv att just där och då se det. Jag tror som sagt att de alltid vänder..

Dehär är helt klart ett mål som ska in i min lista för 2014. - att våga släppa, våga backa ett steg och framförallt inte nöta tills jag spricker och då riskera att vänja mig in i ett dåligt mönster (ex, dåligt upphopp).

Men imorn ni blir de nya friska tag, då ska jag ha släppt kvällens botten-napp & verkligen laddat upp så jag når mitt mångstegs-pers som jag sååååå längtar efter! Så...nu känns de bättre, imorn känns mycket roligare :)

Godnatt & sov så gott!
Kram Sofie 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar