torsdag 17 april 2014

Visste ni att..

... Min bror också varit höjdhoppare en gång i tiden? Han tränade för pappa Holm & tog 2.00m som 17åring. Tyvärr satte dock ryggproblem stopp för honom och därefter fick karriären ett snöpligt slut.

De va lite historia, idag hittade jag en frän grej på Götas hemsida som lixom brings it up to date. Han omnämns i en tillbakablick från en hoppgala 2005. 
Ursäkta min markering där, men det var det smidigast sättet att markera det på :P

Syster är stolt över dig bror!
Även fast det är allt för långt mellan varven som du hoppar med mig nu mer så tycker jag att det är fränt när jag hittar resultat som påminner mig om din talang!

Se så snyggt de såg ut en gång i tiden :)

Puss på dig bror <3



6 kommentarer:

  1. Vad var ditt rekord i höjdhopp när du var 12/13 år?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Va kul att du frågar :)
      Jag är lite osäker, men vet att jag hoppade 1.15 när jag var 11 år. Skulle gissa på att jag hoppade kring 1.30 när jag var 13 år :)

      Radera
    2. Ok! :) Vad var dina rekord i höjdhopp när du var 14 & 15?

      Radera
    3. Hej igen :) när jag var 14 hoppade jag 1.56 & när jag var 15 (när man sökte till FIG) hade jag hoppat 1.61 :)

      Radera
  2. Oj, vilka bra rekord! :) Du är en jättebra höjdhoppare! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, tack va gullig du är! Det här gjorde min dag :) håller du också på med höjd? Eller friidrott? :)

      Radera