måndag 7 april 2014

Ikväll knyts säcken ihop

Har nu kört ett upplägg om 5 dagar ggr 6. Dvs ca en månad. Efter passet ikväll går jag på två dagars träningsvila & laddar sen upp för ett nytt upplägg på tors. Lite mindre kött-kött och lite mer hopp-hopp. Det ska bli så gött. 

Jag vet att jag ikväll kommer må så bra, känslan är så härlig när man återigen tagit sig igenom en tyngre träningsperiod. Det känns i hela kroppen att man tagit ut sig och man känner sig lite extra stolt över sig själv. Den där tunga biten som är så viktig för att orka hela säsongen, det som lägger grunden, det är nu gjort (eller okej, snaaaaart klar, nu ligger jag ju faktiskt bara och slöar i soffan).

Det återstår såklart många pass innan det är dags att hoppa i tävlingsdräkten och stå på innerplan igen. Många av dem kommer även de liksom förra perioden vara tunga, men tungt byter då skepnad. Från kondition och flås till att maxa tungt under en kort period, mer fokus på explosivitet. Just styrka och mer explosiva träningar är något som passar mig bättre. Jag älskar ju till exemplet att persa i styrkeövningar och gillar lite mindre pass som intervaller och liknande. I styrkehörnan ger man musklerna en rejäl match och sättet att pressa dem på och få dem att maxa är något som får mina endorfiner att studsa iväg. Det gör att jag puschar mig själv den där extra procenten och det gör också att jag njuter lite mer. 

Förutom känslan jag får från höjdhoppet känner jag mig aldrig så lycklig som när jag tagit ut mig maximalt i en styrkeövning.

Men nu skenar jag iväg som vanligt, är redan på torsdagens pass och härjar. Dags att landa och ladda inför kvällens prestation istället :) sedan ska här firas, men hemmagjord pizza och en lugn kväll hos en fin vän!

Hoppas ni har en bra start på veckan!
Kram på er! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar