torsdag 19 december 2013

Nu checkar jag ut

Checkar nu ut från skolan för den här gången, i kursen vi läser nu har vi förmånen (tycker jag) att examineras genom en hemtenta. Kursen avslutas egentligen den 17 jan, men eftersom jag i den här kursen gick ned till 60 % fart  & inte haft någon annan kurs samtidigt har jag hunnit med att skriva tentan redan före jul. Jättehärligt. Det innebär att jag om någon minut, när jag klickar in tentan i fliken inlämning på vår kurssida så går jag på jullov. Jag inväntar också ett träningsläger helt utan plugg, utan att behöva dra en enda facklitterär bok faktiskt. Nepp, de enda som får följa med i läsväg får bli skvallertidningar och en vanlig bok!



Förhoppningsvis är den här tentan också ok, det innebär att när vi landar i Sverige igen har jag heller ingen skolpress som väntar. Då går jag på ledigt ända fram till mars faktiskt. Vi la upp min skol-plan så att hela inomhussäsongen skulle vara skolfri, är inte de gött så säg! :)

Under innesäsongen i år väntar riktigt bra tävlingar. Som vanligt blir det hemmatävlingen, götas ungdomsspel och ett ISM, i år har jag och Vicsan dessutom blivit inbjudan att hoppa en internationell tävling i Göteborg. Dit bland annat Emma, rutan och blanka kommer. Riktiga stor-fräsare. Det ska bli så kul att få tävla mot dem igen, det finns få saker som enligt mig ger så mycket som att få prestera och hoppa mot sina förebilder! Hej hopp så skoj :)
Titta där nere i högra hörnet vilken trevlig läsning! Förresten så var det pappa som läste tidningen och ringde och sa "va kul att du ska hoppa där", så fick han reda på det, själv såg jag det på instagram. Ja de där med att planera tävlingarna har helt klart fått en modernare tvist. Men de kvittar la hur jag får reda på de, de ska ju bli skitkul :D

Nepp nu tror jag baskemej det får bli lite via play och en filt i soffan. Ikväll är det dags för höjdhopp, jag måste ju vara utvilad tills dess :)

Glad torsdag på er
Kram sofie

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar