onsdag 11 december 2013

Hoppstyrka deluxe

Hopp hopp, sträck i höften, upp med foten, lite högre fart, lite bättre sträck, bättre armar.....it goes on and on and on. Ett riktigt typiskt hopp-pass signerat undertecknad. Det är helt klart mycket som ska vara på rätt plats vid rätt tid ibland.

Om man gör en jämförelse med hur min träning såg ut för ett år sedan har jag lärt mig så mycket och tagit stora steg framåt i att tajma det där "rätt plats på rätt tid". Tex har jag nu börjat lära mig löpteknik (sånt som andra sätter klockrent när de är 14), nu tror jag faktiskt att det äntligen verkar vara min tur! Jag har också lyckats få kontroll över höften, jag känner hur jag sträcker, orkar hålla mig uppe och framförallt hur man får det berömda trycket genom kroppen. Kvällens hoppass var ett sånt där riktigt gött pass, där jag kände just det, trycket genom kroppen! (Alla hoppare förstår)

...på tal om något helt annat vill jag bara lyfta en anonym person. Här om dagen när jag körde just ett hoppstyrkepass kom en tränare i hallen fram lite sporadiskt till mig och sa "du ser stark och spänstig ut, det ser ut som om det går bra för dig". En sån kommentar, de få minuterna konversationen varade betydde och betyder så himla mycket för mig. Det ger en så himlans go känsla. Just det att någon som inte är involverad i vad jag dagligen gör, ser det med sina ögon och tycker att det ser bra ut, det är så kul att höra och det må låta som något litet, men för mig var det så värdefullt. Kan lova att det passet gick några procent högre än det annars hade gjort! Tack!

Jag gillar verkligen personer som ger energi, de är så fantastiska!! De är mina förebilder!

Nää nu ska jag ge mig, nu ska sambon få massera mina ömma vader och fötter efter kvällens pass, kan lova att Per laddat rejält med programmen i år, här sparas det inte på något. Det är så härligt!

Fin onsdagskväll på er
Kram sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar