torsdag 5 december 2013

Mums för julen

Känner ni, nu börjar det närma sig. Kanske inte snön så mycket, men alla goda grejer i affären, alla fina skyltningar på stan & ljus från allas fönster.

Jag är en stor sucker för julen, jag bara älskar känslan med den & alla mysiga stunder man skapar tillsammans!

Idag hade jag en träningsledigt dag, passade därav på att mysa till det lite med jul med Ernst i rutan & en god varm choklad i handen. Precis som med sommar med Ernst så vet den gubben hur man förmedla en sån fin & varm känsla! När jag blir rik ( läs: slagit tre världsrekord) ska Ernst få jul-stajla mitt hus & lära mig alla knepen till den knäckigaste knäcken och de saffrigaste bullarna!

Men tills dess har jag sån tur att andra finisar lär mig nyheter, fick receptet på den ovan nämnda varma chokladen för någon vecka sedan. Idag var de dags att testa. Succé, tack! :) nu tänkte jag bjussa godbiten vidare, den är ju faktiskt både nyttig & mumsig!

Lite av vardera: kanel, kardemumma & havssalt (var försiktig med saltet, tänk "krydda gröten" med de övriga)
En rågad tesked kakao (till en kopp)
Blanda alltsammans med en skvätt kall mjölk till en härlig liten röra
Värm upp ca 3dl mjölk och häll över blandningen. Och så rör vi lite till.

Och så en skätt honung för sötman, ungefär som i en kopp te var lagom för mig :)

Blanda, smaka, njut! :)
Kram på er

Litet julfeelings kollage, jul på Liseberg från helgen som var, min nyköpta jule-bock & så den varma chokladen såklart :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar