fredag 23 januari 2015

SA, de sista dagarna

De sista dagarna är alltid de bästa, visst är det så? Eller så är det bara så att allt ser så mycket bättre ut för att man njuter lite extra. De sista dagarna var iaf de bästa. Träningsmässigt och vardagsmässigt. Fick avsluta med en skön känsla i höjdhoppskurvan, fann de sista presenterna till familjen här hemma och vi åt på favorit restauranger. 

Vår frulle buffé, varje dag :) detta plus allt det där varma, bacon & ägg och såntdär.
Vi drack kaffe på Java & njöt av sista solstrålarna
Och såklart, såhär såg sista passet ut. Åååh, jag längtar redan tillbaka!
Och så var de det där med hemresan också. Den är helt klart helt olik alla andra resor jag gjort. Vi åkte 13 från Kapstaden för att sedan landa kl 22 i Doha. Där checkade vi in på ovan hotell (bilden) kl 24.00, på bilden syns lite av lobyn. Där sov vi ca 4 timmar. Yey ;)
...innan det var dags att bege sig till flygplatsen igen för avresa kl 9. 

Hej och hå. Hotellet som vi trodde skulle ligga på flygplatsen låg istället mitt inne i Doha city. Vi fick således göra lite extra mot vad vi trodde sådär på kvällen /natten. Vi ansökte om visum, gick genom tullen, letade efter & åkte transfer osv. Men de va nog värt de ändå tror jag ;) fick se Doha by night, bo i en svit (helt ärligt, den var nog på uppemot 50kvm) på ett av världens lyxigaste hotell (vann nån såndär utmärkelse 2014) & äta hotellfrukost en gång till. Mums i magen. Men det bästa var nog ändå att slippa sova i en flygstol hängandes och hopkrupen som en mask. Just med tanke på att jag ska tävla på söndag så kändes det lite extra skönt. 

De va de tror jag. Nu är vi hemma & vilar. Ska strax iväg för ett första pass på hemmaplan & kicka igång benen lite. Ska bli härligt, tro de eller ej men jag har saknat min kära våxnäshall :)

Fredags kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar