söndag 30 juni 2013

Norge

HEJ WIFI!!
Efter att vi hoppade på flyget på arlanda fre f.m har jag varit utan internet. Herregud!! Men kan man tänka sig, det va ju rätt skönt ändå. Har saknat att kika film på paddan men allt annat finns ju kvar. De liksom väntar där på mig & nu är jag åter insta & Twitter uppdaterad!

Fram till idag då vi checkade in på hotellet har jag & Per bott hemma hos Tonje Angelsens tränare, Roger. Riktigt trevligt! Vi har bjudits på sightseeing så jag nu kan mer om Trondheim än om Karlstad & hittade mellan turerna två riktigt najsa restauranger. Åt en burgare på 70 meter höjd i fredags & smaskade på tapas på solsiden i Trondheims finare del, precis vid vattnet igår. Gourmet-tarmen mår nu gott & så även jag. Semester feelingen-knappen är på switchad.

Lite träning har också hunnits med, även om jag istället för städning som hemma har ätit eller sovit...
Igår körde jag ett pass tillsammans med Tonje. Hennes var ett inför-tävlingpass (tonus) & mitt ett hoppstyrka-styrkepass (vilade fre efter tävlingen, körde tyngre lör & tonus idag sön, inför tävling imorn, de gäller att variera så man är piggelin näre smäller). Att se hur andra höjdhoppare tränar, hur de tänker, hur deras upplägg & prioriteringar ser ut är sjukt intressant & att Tonje är riktigt härlig tjej som bjuder på sig själv gjorde passet än mer morsomt (även roligt på svenska. Ordet roligt i Norge betyder nämligen långsamt eller lugnt och jag som säger det hela tiden, de lär ju tro att jag är knäpp).

Så imorn nu då!? jag känner mig spänd men på ett vädigt positivt sätt inför tävlingen. Benen har skött sig fint & svarat på min monolog med dem, magen har varit tyst & nöjd hela tiden efter allt gott gott, jag har sovit minst 9 timmar varje natt och däremellan har även min hjärna fått lärt sig en massa nytt. så...alla delar borde ha fått sin del av Trondheim-kakan. Men så enkel är ju sällan ekvationen. Det lyckas alltid hoppa in ett X eller Y som inte ska vara där som gör att allt förändras. Men de är väl de som är charmen! Jag hoppas att detta X eller Y imorn kan vara lite sprutt i kurvan eller ett sträck i upphoppet & att det efter = står pers! Kroppen vill de iaf & jag är laddad!

Nu blire vila i nästan ett dygn på hotellet innan all energi ska ut & enda vägen jag ska gå är till hissen som tar mig ner till maten.
HEJ HO I LIKE IT ALOT!
Mitt rum är för övrigt ett dubbelrum som jag skulle delat med en tjej som alltid är med & livar upp, denna där VICTORIA, vart är du? Blås bort ditt nedrans virus & kom hit, vi saknar dig här! Hoppas att du frisknar till & kan kicka alla ryskor & italienskors små rumpor på JEM, de är då de händer & det är du så värd!!

Här kommer lite bilder från grannlandet
Kram Sofie

Tapas på solsiden.

Journalist på träningen i lördags, inför hyundai GP på mån. Jag & Tonje.

Hemma hos Roger läste jag sportsidorna & rätt va de va när jag läste fann mig själv omnämnd. Kom som en chock & så va Norgedebuten gjord, så kul. Att jag heter Sofia i Norge ser jag bara som en språkmiss, ett litet fel i översättningen från svenska :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar