tisdag 25 juni 2013

När kylskåpet gapar tomt & klockan slår lunch!

För nått år sen när kylskåpet var tomt tog jag till makaroner & korv som räddning & förstod inte varför jag blev hungrig så fort. Jag åt ju nyss?

Idag tar jag åt mig andra lunch-utmaningar, för att få bättre näringsämnen & godare energi på tallriken (samma kalorier men mer hålla-sig-mätt-mat). Så när inte ens mjölk eller en salladsbit fanns att skåda i kylen (Ja vi ska handla i eftermiddag, tom kyl är inte min grej)  hoppade jag istället in i frysen i hopp om bättre lycka. Hittade där kycklingfilé, broccoli & bacon. De tillsammans med hittegodsen från kylen, ägg, fetaost & keso..satte jag igång

Blandade två ägg med 1dl keso & stekte som äggröra (mjölk fanns de ju ingen, men keso är ju mejeriprodukt de med).  Kycklingen stekte jag i ugnen tillsammans med broccolin, bägge kryddade med valnötsolja & lite blandade kryddor. När kycklingen nästan var klar lindades den in i bacon, mmm sälta & knaperhet. 

Och vips så va den klar
- Räddare i nöden lunchen.


Hoppas ni har en bra tisdag!
Kram Sofie 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar