söndag 21 september 2014

Hemma på min grusväg i byn!

Jajajmen, ingen gata i stan här inte. Där jag är uppväxt finns inga gatnamn som beteckning & det är ingen stad. Fast okej, vi har asfalt. Sprack idyllen där, eller klarade jag mig? 
....Ser ni det framför er, den röda stugan med vita knutar på landsbygden med skogen inpå tomten & potatis i trädgården, där grannarna heter Rosa & Ferdinand & som då & då betar tillsammans med Bambi runt knuten?
Kanske ser ni något Astrid Lindgren hus framför er, eller så är jag sämst på att måla upp bilder. Hur som, ska komma till saken, jag är hemma på landet & jag älskar det! 

Och inte mår man sämre av att det denna helg stod ett 50 års firande i kalendern. Nepp, helt klart tvärtom. Grattis faster!

Kanske är det finservisen som gör att allt bara ser helt underbart gott ut, eller så är det den grymma pajen. Hur som, det här skulle jag kunna äta fler dagar, många dagar. Så gott! Älskar mat från grunden & bättre än såhär blir det knappt. Först fick vi egengjord smörgåstårta som tyvärr tog slut långt före mobilen hann fram för att fota, (bra betyg!) & sedan frossade vi i paj.

Helt klart en såndär god lördag.

Kram Sofie :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar