söndag 28 september 2014

Fotbolls lördag

Ja har ni hört!?

Fick frågan flertalet gånger igår efter min snap-bomb
- DU på fotboll, vad gör du där?

...ja de kan man fråga sig, inte spelade jag iaf, hihi ;) efter en förlorad kamp i flest spark på boll kunde även närmast sörjande förstå varför det var jag som satt på bänken & inte befann mig på plan. Jag har lixom absolut inte en aning om hur man kickar på en boll. Oavsett hur jag gör så flyger den helt okontrollerat  åt precis vilket håll som helst :o halleluja att jag inte sparkade bollen på någon i min lilla cirkuskonst (ja, precis så illa är det tyvärr, ben & armar överallt)

...nä nu spårade jag iväg igen, ska komma till saken kanske? Näää de va inte jag som spelade. Det var nya coachen, Stefan. Hans lag hade serieavslut (heter de så? ...sista matchen) & jag, sambon & träningskompisen Henke hoppade in i bilen för att åka & heja på.

Det blev kalas, full pott så att säga! En skön höstdag ute med gott fika i kiosken & som grädden på moset gjorde Stefan 1 mål & vann den interna skytteligan. Bra coach dedär, hihi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar