tisdag 12 augusti 2014

Ledig dag = nytt i köket dag

Som vanligt blir jag lätt lite smått rastlös när jag inte har träning inplanerat. Men då hoppar jag in i köket & ger det lite kärlek istället.

Vid lunchtid idag gick jag till min närbutik och plockade mig en picadeli, med kyckling, chilipasta, rödlök, paprika, soltorkade tomater & cheddarost. Klassiska ingredienser. Men idag var ja va inte sugen på kall mat. Så istället för att äta den rätt upp & ner som jag vanligtvis gör så...

...hettade jag upp en stekpannan med lite olivolja & hivade i hela burkens innehåll
Pastan i sig är chili-stark så valde att inte ha i mer av den varan denna gång ;) smaksatte istället med en woksås från MRS CHENG'S & lite "vanliga kryddor", salt, peppar & grillkrydda. Men de är woksåsen som gör rätten, mums, den måste ni testa :) som sambon sa "det smakar ju fasen köpt"...ja om de nu är en komplimang? ;)

Och såhär blev det. En "sallad" från picadeli i en liiiite annorlunda tappning. Men åh så gott. Osten band dessutom ihop det & gjorde att jag skippade cream fraise/matlagnings grädde denna gång. För att få den laktosfri, ta bort osten, alt välj en långlagrad. Den innehåller mindre laktos & är därav snällare mot magen.

Nu blir det matkoma i soffan en sväng, sedan är det ju friidrotts EM från 17 igen. Jag vet då vart jag är ikväll :D

Kram på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar