måndag 30 september 2013

Let's vänd på the smet!

En frukost, ett morgonpass, en dusch och så va måndagen igång och kickstartad. Nu sitter jag och väntar på att lunchen ska bli klar för att sedan dra mig mot skolan och en föreläsning. Denna vecka har vi bara tre dagar med föreläsningar och jag "tar helg" redan på ons. Riktigt härligt, men framförallt välbehövligt. De här med att träna dubbelpass och gå i skolan där emellan är ingen mumsig liten sak. De är faktiskt riktigt stressigt. 

Men nu vänder vi på smeten, förra veckan var sista veckan jag gick full veckan (mån-fre) på väldigt lång tid. Nu går vi snart in i tenta-period med max 2-3 föreläsningar i veckan fram till tentadagen den 31/10. Då sista 15hp kursen på programmet förhoppningsvis kan bockas av. Efter det entrar jag mitt lilla egna program, med mindre studier och mer fokus på höjdhopp (heja Karlstads universitet). Längtar så! Att vi för varje dag som går också kommer en dag närmare säsongen gör ju de hela bara än mer gottigt. Mindre av de tråkiga och mycket mer av de roliga (ja såklart menar jag mer höjdhopp, mindre fastighetsekonomi ;)

Men först ska jag "göra mig förtjänt" av de där gottiga tänkte jag. Min smidda plan är att klara tentan på dirren och att jobba mig igenom uppbyggnadsperioden bättre än aldrig förr (bra grejs va? :) så hej och hå, här kommer jag måndag och vecka 40, hoppas ni är redo!

Hoppas ni har en grym dag och fått en riktig kick-start på er vecka!
Kram
Sofie

När jag klickade in på Insta imorse hoppade denna fina fram, klyschigt ja vet, men HEY, den har en point ändå! Måndag är också en dag, en bra dag! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar