lördag 4 juli 2015

VU-spelen

Himlans va sköj.

Va sinnessjukt nervös inför tävlingen. Det hade ju faktiskt bara gått 2 dagar sedan lag-SM och den där enda dagen jag hade mellan tävlingarna gick åt till resande, flyg och bil = inte jättebra tonus ;) var helt enkelt rädd att de bra hoppen från Sundsvall i kombination med resa skulle satt sig i benen och gjort mig seg. Och seg kände jag mig faktiskt när jag började uppvärmingen. Fick lite panik på mina vader och lår, de lixom strejkade och kändes som äppelmos. Jag började därav uppvärmningen lite annorlunda och masserade och stretchade igång mig. Det funkade och halleluja, när jag kom in på banan kändes det lätt, kontrollerat, skönt och kul. Jag hade de jämt görsköj.

Gick in på 1.74 och tog det, 78 och 81 i första. Rev sedan på 84 för att sedan ta i andra. 1.87 gled jag sedan över i första och knep samtidigt segern. Höjde därefter till 1.91, vill persa :) men det ville sig inte tyvärr. Hade tre goda försök där jag framförallt tar med mig två av dem. 

Jag har nu fått sex försök på ny pershöjd inom tre dagar och de känns fint, lite bittert att jag inte tagit det men de är lurre, säsongen är lång. Det kommer, kanske i nästa tävling, eller någon därefter. Än ska jag ju inte lägga av :) nepp, det finns det inte en enda tanke på :)

Kram från en (om möjligt) ännu lyckligare skoog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar