fredag 24 oktober 2014

Veckorna

....bara flyger iväg. Eller nej nu ljög jag lite. Har varit en sjukt lång vecka (tyckte jag iaf i ons), men nu när det är fredag kändes den ganska kort ändå.

Vad har jag gjort då?
-jo tackar som frågar
-jag har gjort min första praktikvecka på Riksbyggen & min andra träningsvecka med nya upplägget
-hur känns det då?
-utan att överdriva. Jäkligt bra. Ja, faktiskt så bra så att jag även vill att min nästa vecka ska se ut som denna. Rätt gött betyg tycker jag.

Slut med min enmansdialog kanske!? Jag lovar, jag är inte schizo, inte varje dag...;) men för att väva ihop min luddiga början. Jag trivs sjukt bra på praktiken, så himla härligt gäng som jobbar där, man vill helst ha långa kaffepauser hela dagen. Men då skulle jag nog inte få va kvar så länge. Skulle istället bli kaffetorka i maskinen, de vill jag inte utsätta nån för! 

Det där andra livet, det viktiga i livet, träningen. Den går framåt för varje dag & jag känner hur min kroppskontroll & styrka byggs upp. Riktigt jäkla gött faktiskt. Och kul! Kom precis hem från ett sånt där pass som man inte vill gå hem ifrån. Alla va på sitt bästa skoj-humör & alla presterade bra. Bästa känslan, all time. Men någon gång måste man ju ändå gå hem. Så de gjorde jag. Nu väntar fredagsmyset, hemmagjord pizza, tända ljus & en kväll i soffan på mig. 

Det känner jag mig värd efter en riktigt bra vecka!
Helg-kram på er :)


Från en jobbklädsel till en annan. Pssst. Jag dricker inte bara te på kontoret ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar