tisdag 14 oktober 2014

Första veckan med styrka

....nu har vi börjat i hallen, börjat med styrka & börjat på riktigt. Nu är det all in, fokus & allt det där. För utan det, ja då får man en skivstång i huvudet eller blir kvar i huksittande. Ugly truth! Jag älskar styrka så just detta moment är mumma, att få ta i, trycka ut sitt max, lyfta tyngre än man någonsin gjort, UTVECKLAS. Få saker som är så lätta att mäta som just framgång i styrka (och höjdhopp då så klart, men de vet ni redan att jag älakar)

Men nu ska jag inte lovorda mig själv, har inte ökat ett dugg denna vecka. Inte ett enda kilo i en enda övning faktiskt. Men till mitt försvar är det många nya övningar på programmet. Så en sak är skrivet i sten OCH det känner jag redan av. Min kropp har maxat, den har värk. Såndär träningsvärk tror jag visst de heter ;)
....hellre de än tandvärk ändå.


Så nu camperar jag och denna goding ihop. Den värmer mina stackars axlar och min rygg & får mig för någon sekund att glömma att jag är supermega trött. Men hey, som jag brukar säga. Ja gillar't.

Nepp, nu blire natten. Ska bara hämta min andra vetekudde i micron så är skönhetssömnen kirrad!

Tisdagskram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar