torsdag 17 oktober 2013

Viktuppgång del 2

Hur går de nu då, med dedära målet om mer kilon!?

Vi är lite drygt tre veckor in i höstträningen och också ungefär tre veckor från att jag bestämde mig för att gå upp lite i vikt. Det går sakta men också bra och jag kan glatt berätta att jag lyckats med lite drygt 1,5kg. Det är inte mycket, men det är en bit på vägen mot mitt mål och satt i sitt sammanhang om tre veckor är det bra. 

Oavsett om det gäller upp eller viktnedgång är det viktigt att inte stressa. Kroppen kan då lätt komma i chock och tro att vi svälter oss/har någon rubbning av balansen i kroppen osv. Men görs det lite i taget, med en lagom ökning (och som jag beskrev sist om bra livsmedel) så hänger kroppen med och resultatet blir det önskade och bestående.

Främst har jag lagt till nötter till alla mina mellanmål men sedan ligger en stor del i att jag också ökat varje portion, tagit lite extra varje gång. Det är inte bara gott utan också ett väldigt enkelt sätt! :) och så har jag såklart unnat mig av min älskade mörka choklad, livets guld!

Kram
Sofie

Lever efter mottot på min nya tischa, "strong is the new sexy"! Och för att bli strong krävs en massa energi från livsmedel! Ska få i mig mer sånt & fortsätta min viktuppgång så lovar jag att jag tar en större hantel på nästa bild ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar