onsdag 23 oktober 2013

Vi är igång, vi är laddade, vi är tända...

Så himlans gött, då har jag äntligen fått hoppa lite. Inte höjd än, de spar vi på tills imorn, men väl hoppstyrka.

Och som de gick! Helt klart över förväntan. Visst att tajmingen är NOLL och att känslan inte riktigt är där än, men de kommer nog snart hoppas jag, efterlyser den här så kanske den kommer med posten!? För igår när jag trodde att jag gjorde en övning bra så var det sämsta omgången och när jag tyckte de kändes seeegt, då var det ett av det bättre jag gjort. Vad är grejen? ;) men hur som så kändes de ändå i de stora hela bra och mina ben njöt av varje sekund. De går lixom inte att beskriva, men att få hoppa är bara så himlans najsigt och gött och nääästan så de slår mammas köttbullar, pappas grillning eller farfars saft...och HEY, de är mina guldklimpar på matbordet. :O

Idag nu då..kan man ju tro att värsta träningsvärken skulle sitta i benen. Men nepp, jag har aldrig reagerat som vanligt folk och så inte denna gång heller, värsta träningsvärken sitter i magen! Haha, nej vi gjorde inga magövningar igår. Enbart hopp, hopp, hopp! Men på nått vis lyckades min kropp tro att de va brutalbänken den låg i. För i morse när jag vaknade och sträckte på mig i en gäsp stramade de till i magen och den klassiska rullningen ur sängen var ett faktum. Har ni gjort den? När magen är så slut att den inte vill sammarbeta i en resning ur sängen utan bästa lösningen är en rullning ur sängen, ner på golvet och en resning med hjälp av benen från i princip sittande. Har ni gjort den vet ni känslan, den är one of a kind! :)

Imorse plussade vi dessutom på med en mag/rygg cirkel. Mums sa magen! ..nu återstår de att se om jag står pall för skivstångsvikter på axlarna ikväll utan vikning på mitten :) tur vi står i smittmaskinen känner jag, den kanske hjälper mig i en nödsituation. Håll gärna en tumme!

Hoppas ni har en grym onsdag!
Kram
Sofie 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar