lördag 5 oktober 2013

Sjukt jobbigt men så värt de!

En sån där grå, regnig lördagmorgon i början av oktober! Åh visst blev ni sjukt peppad nu!?

Nää, idag var de väl inte så himlans fränt ute va. Då ska ni få bästa tipset av Moi, to liva upp lördagen. Hoppa in i en friidrottshall och kämpa så nu blir lika svettiga och goa som om ni hade varit ute i regnskuren. Så svettigt go så man kan krama ur håret och lämna en pöl efter sig (sjukt fräsch jag låter va ;) och visst lät de nice...nej okej kanske inte just svett biten, men nu efteråt mår jag desto nicare. De är så värt de, känslan efteråt, testa!

Min lördagmorgon inleddes med att beta av ett av uppbyggnadens jobbigaste pass, jag som trodde de hade vänt i konditionsträsket nu & att jag hade fått lite bättre ork (va as-pepp på kondition i förra inlägget). Kanske, kanske inte tänker jag nu, men jag inbillar mig iaf att de är de här passen som ger de där lilla extra i slutändan och fixar höga höjder åt mig om några månader. Sånnahär pass när man tar ut sig så ögonen snurrar, man är helt slut från topp till tå och snubblar på näsan över mållinjen vid passets slut! De där passen som man bara gör i oktober! Puuuh!

Och nudå..jo nu mår jag sjukt bra, är nöjd över hur jag kämpade mig igenom passet och inte gav upp! Hur tufft de än va och hur mycket benen än ville ramla ihop i en hög! Nu känner jag mig också riktigt värd en lugn och mysig lördag med fina vänner! Låg puls, stor filt, massa tända ljus och tacos! Ja vet, skriver ofta om tacos, men finns de nå godare? Och så är de sådär ruskigt mysigt och socialt också, älskar plockmat när man äter under lång tid och umgås en massa samtidigt!

Önskat Er en trevlig lördag!
Kram
Sofie


Igår fredagsmyste jag och mitt hjärta med att gå ute & äta. Mer mys åt folket, ett sjukt bra sätt att inviga helgen :)






2 kommentarer:

  1. Regn är så gött att träna i. Sällan någon ute då. Folkskygg som jag är. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, håller med dig helt, luften är väldigt frisk att va ute i då & banorna lediga, hihi. Hoppas din träning går bra! :)

      Radera