lördag 6 februari 2016

Banská Bystrica

Hej hopp!

Vilken tävling det blev, i den där "lilla" staden -Banská Bystrica. Eller Jaaa, de va iaf vad jag trodde att den var. I denna lilla stad visade det sig att det bor 80.000 personer och att det är den 6e största staden i Slovakien. Tjii fick jag ;)

Men nu jag ska inte trötta ut er med mer Wikipedia information, ville bara skryta lite, tänk vad jag kan. Haha. Sry! Det visade sig även att Banská Bystrica var/är en idrottsstad och OM de gillade höjdhopp? Enkelt svar, Ja! Galet tryck i hallen och allt var ordnat för oss, mat, transporter, vattenflaskor, you name it. Är så glad att jag fick möjligheten att åka på den här mini-touren. Inte bara för att det gick himlans bra i torsdags (eller mest för det kanske ;)) men också för att jag får uppleva allt detta och testa mina vingar i nya miljöer och under andra förutsättningar. För det ska gudarna veta, att i Slovakien och Tjeckien är det inte alla som pratar engelska, däremot är alla extremt gästvänliga och tillmötesgående så that makes up for it, så att säga.

Men nog om länder och städer!!!!
-tävlingen. GALET kul. Jag gick in på 1.75, tog det, 1.80 & 1.85 i första innan jag rev första försöket på 1.88 för att sedan glida över i andra. Därefter passade jag på att ta 1.91 direkt i första och ett nytt inne-pers var i hamn. Fick även tre goda försök på 1.93 och kroppen kändes studsig, snabb och stark. Har faktiskt aldrig sprungit en så snabb ansats förut, men det var man lixom tvungen på det underlag/banan som var. Rätt göttigt faktiskt, att till och med långsamma jag kan springa fort och sätta i foten. =lärorikt värre!

Enda dumma var att jag inte hittade någon glass att fira med. Ni vet, pers-glass. Fick istället "nöja" mig med 2 chokladbakelser alá Banská style. Typ rulltårta och en med vit choklad. De fick duga lixom ;)

Nu har jag och höjdhopparna förflyttat oss från Banská till Trinec i Tjeckien. Vet inget om den staden än (får bli jag och Mr. Google ikväll ;)). Men en sak antar jag, att de måste ha ett skapligt bra hockeylag. För där vi ska hoppa imorn är i detta lagets ishall och den rymmer tydligen 5000 personer. Det kan bli nått i hästväg det, om det blir fullsatt. Vi ska faktiskt få åka till hallen i eftermiddag för att känna på banorna och träna lite lätt. Jag är super nyfiken på underlaget och tänkte ta med spikskorna för att springa några ansatser, för att se om det är lika hårt och snabbt underlag som i Banská. Ifall jag ska kuta snabbt som Bolt även imorn ;)

Nepp hepp nu ska jag dricka en liter vatten för att fylla på efter min massage, har hört att det ska vara bra. Sedan blir det en powernap. Mmm, jag gillar detta tour-liv.

Ha de gött amigos. 
Kram från skoogova (heter tydligen det här, snyggt så det förslår ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar