söndag 31 januari 2016

Götas ungdomsspel

HEMMAPLAN!!!!

Så himla härligt att hoppa på hemmaplan och än roligare att få hoppa riktigt bra där. Framför vänner, familj, klubbkompisar & fin publik.

Igår, till skillnad från hoppningen i Växjö så hade jag det där sista "klippet" i stegen. Jag hade bra känsla och tajming på Växjös hårda banor, men igår, på våxnäshallens bekanta banor hade jag även det där lilla extra. Jag kunde trycka till och kände mig stark. Fick en skön inhoppning & väl i tävlingen gick jag in på 1.74 och tog allt i första innan ribban föll i mitt första försök på 1.90. Jag kom då helt fel i ansatsen men kände ändå att det var nära att den låg kvar. Då kom adrenalinet & jag satte ansatsen perfekt i andra försöket & fick glida över! Obeskrivligt gött. Tredje gången i livet som jag hoppar över 1.90. Det har blivit några -1.89:or. Men det är ändå rät gött att vara på "rätt" sida om 1.90. Det fick jag igår och jag fick också försöka på 1.93. Väldigt nyttigt & lärorikt. Blev 2st okej försök och jag vet exakt vad jag ska jobba på för att förbättra mig, tur att säsongen är ung ;)

Foto: vf
Och självklart blev det en pers-glass. Inne pers är ett personligt rekord det med. MUMS.

Nu väntar en dag med funktionärande på dag 2 av Götas ungdomsspel. Ska skriva protokoll och äta körv mä brö som aldrig förr. Hoppas ni alla har en härlig helg.

Kram på er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar