torsdag 18 februari 2016

Globen galan

Va glad jag är!

Sån härlig känsla att hoppa på den här nivån, igen, i Globen, en arena vars atmosfär & publik jag älskar. 
Bild tagen dagen före tävlingen.

Ska jag vara helt ärlig så var det först i måndags eftermiddag som jag kände mig som mig själv igen. Tröttheten i kropp & knopp var enorm & väldigt påtaglig efter Växjö och lördagens hoppning. Men efter ett lätt träningspass på måndagen & ett besök till sjukgymnasten för lite knak å brak & rörlighet så fick jag åter tillbaka min kropp och efter några sköna snack var också knoppen på banan igen. 1+1 (kropp & knopp) = normal sofie.

Om jag ska summera tävlingen utifrån såndär statistik och resultat så är det absolut topp 3 bland de bästa tävlingar jag någonsin gjort. SM i somras var jag felfri över 1.92 (som då var pers) & i lördags hoppade jag 1.94 och sen kommer Globen galan med sitt, för mig nästintill fläckfria protokoll. Förutom att man alltid river 3ggr i slutet i höjdhopp ;) det blev 1.74-79-84-89-92. Dessa tog jag allesammans i första försöket, sen försökte jag tre gånger på 1.95. Tyvärr blev det inget "centimeter pers" denna gång. Men felfri över 1.92 & en andraplats i en högklassig tävling, det är jag verkligen oerhört glad för.

Mitt team som jag har runt mig, coacher, manager, massör, sjukgymnast, dietist, 2xu, you name it, alla stöttar och finns där på sina sätt. Detta gör mig så glad och rörd, att alla vill att det ska gå bra för mig. Ett team är vekligen grunden för att det ska gå bra. Så jag vill här passa på att tacka alla, tack för den stöttning jag har från er & tack för att ni optimerar min satsning.

Nu ska jag nog blunda lite & passa på att sova lite på vägen hem till Karlstad. Natti natti på er ;)

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar