lördag 14 november 2015

Ut på tur, aldrig sur?

Nej sur har jag vart fall inte varit idag!

Jag tänker ofta "det hinner jag inte", "nej inte på en vilodag" eller "jag orkar inte resa" om just lite längre resor. Men idag tog jag tjuren vid hornen och OJ VA VÄRT DET. 7.00 imorse slängde jag mig på en buss mot Oslo och nu strax efter 18 är jag påväg hem igen. Kanske helknasigt att vilja spendera 6h på en buss, på en lördag, på en vilodag. Men inte då. Jag fick träffa en vän som jag inte sett på 5 månader och som jag håller mycket kär. Fick träffa hennes sambo och deras nya lya och jag fick en heldag i hennes sällskap, på caféer, restauranger och småstrosandes längs Oslos julpyntade gator. Så oj vad jag är glad att jag tänkte bort de där lata tankarna. För visst är just en vilodag bäst spenderad där man laddad mest energi. Idag var den hos min fina vän! Tack för idag, för massa kramar och en härlig stund med dig.

Hoppas ni alla haft en minst lika härlig dag. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar