lördag 21 november 2015

Höjdhopp

Hej vänner.

Nu äntligen är tiden här, tiden då höjdhopp åter står på programmet. Iofs också tiden då höjderna är som lägst, men äsch de glömmer vi just nu. Jag kan hoppa, är hel, frisk och grundträningen har tuffat på bra hittills. Så även om höjderna är låga just nu så ligger jag 2 cm före vad jag gjorde samma period förra året. Tackvare att vi skriver upp allt vi gör, höjder, vikter och häckar kan vi nu lätt utvärdera hur dagsläget är specifikt på träningsfronten. Det har jag min coach att tacka för. Underbart för mig som struktur-människa att kunna se tillbaka och göra enkla utvärderingar. Även om man såklart alltid ska lyssna mest på vad den där kroppen och knoppen säger.

Men om vi fortsätter drömma, vilket jag älskar så är just dessa två cm väldigt fina. 192 till 194 eller varför inte mer där till vore väldans trevligt, såklart. Då blir vintern och sommaren 2016 ruskigt trevlig. Och drömmar = mål :)

Men first thing first. Idag är det vilodag och imorn höjdhoppsdag. Målet med morgondagen är enkelt, hitta skön känsla och fortsätta gnaga på centimetrarna, några i taget, ett steg i taget, mot utveckling.

Hoppas ni har en mysig helg finisar. Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar