lördag 20 juni 2015

Scholm-hoppet

Om man kollade tävlingskalendern kring midsommar fanns det nästan inga tävlingar att åka på. De tyckte vi i Karlstad va lite dumt, inte hoppa, på en ledig helg? Joooo de ville vi. Så sagt och gjort så ordnades en tävling, far och son Holm stod för allt det där tekniska och klappat och klart så hade vi en tävling.

Tävlingen ägde rum i Kil i torsdags och var riktigt kul. Dam och herrhöjd. Dock hade vädergudarna bestämt sig för att göra det svårt för oss. Regnet bokstavligt talat vräkte ner och när det äntligen slutade så blev det istid istället. Mmmmm-mums. Hehe ;)

Nej de va inte direkt optimalt. Där och då blev jag sjukt besviken, jag ville så mycket mer. Men.... jag och kyla? = inte så bra kompisar. Så nu, sådär 2 dygn efter händelsen är jag mer ok med mina 1.80. Det är iaf över det där 80-strecket. Så jag har slutat vara bitter och istället ser jag det som bästa träningen. Jag lärde mig att ha med mig ännu mer kläder till näst gång och att behålla de där långa tightsen på i några hopp till, kanske till och med hela tiden när graderna är såhär få. Burr burr, bättre varmt än kallt.

Nä nu får de va slut på ältandet. Nu vänder jag blad! Redan på Tors är det dags för revansch & sommarens första utomlands tävling. Även om jag "bara" åker till Finland så känns det sjukt najs. Finnland har ett gott rykte om sig att arrangera fin fina tävlingar. Damhöjden har dessutom ett riktigt bra startfält. Ska få hoppa mot några riktigt bra brudar, Tonje angelsen, Barbara szabo och Katarina mögenburg för att nämna några få. Fina och duktiga tjejer, då ska vi ta i från tårna och hoppa högt! Då smäller det. Längtar!


Ur helgens tidning. Scholmhoppet drog uppmärksamhet och media till sig. Det bjöds även på en mindre presskonferens inför sommarens GP tävling på Tingvalla, Johan avslöjade nämligen att Blanka vlasic kommer dit. Så coolt! De är i Karlstad de händer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar